Reklama na autobusach czyli lokalna forma promocji

Reklama na autobusach – co należy wiedzieć?

Autobusy codziennie przemierzają po mieście setki kilometrów wożąc miliony pasażerów. Są cały czas w ruchu, w dłuższych lub krótszych trasach, pojawiają się zarówno w centrum jak i na obrzeżach miast. Na ulicach, na przystankach i na zajezdniach autobusowych. Są znakomitym sposobem na zareklamowanie mnóstwa produktów i usług. Reklamy na zewnętrznych powierzchniach autobusów wpadają w oko. Zarówno osobom czekającym na przystankach jak i kierowcom samochodów, przypadkowym przechodniom oraz nawet rowerzystom. Są więc skutecznym sposobem dotarcia do odbiorców. I to odbiorców każdej kategorii, w każdym wieku – dzieciom, dorosłym i seniorom, osobom każdej płci. Reklama na autobusach to doskonały sposób promocji.

Trafia do wszystkich

Wydaje się, że ten typ reklamy szczególnie trafia do kierowców samochodów, często stojących w korkach w godzinach szczytu. Przyjemniej popatrzeć na miłą reklamę egzotycznej plaży niż frustrować się z powodu gigantycznego korka, przez który punktualny przyjazd do pracy okazuje się zupełnie niemożliwy. Obecnie rzadko który autobus przemierzający miasto nie zawiera na swoich częściach zewnętrznych bądź też wewnątrz materiałów reklamowych. Najczęściej spotykamy się z reklamami na tylnych częściach autobusów lub na bokach autobusów łącznie z zalepionymi bocznymi lub tylnymi szybami. Reklama na autobusach – http://autobox.com.pl/ umieszczana jest najczęściej poprzez przyklejenie jej na elementy powierzchni blacharskiej autobusu i szyby. Przylepiana jest w ten sposób, że mimo, że zakrywa szyby, to nie ogranicza widoczności wewnątrz autobusu.

Skuteczne i efektywne

Ten innowacyjny sposób umieszczania reklamowanych produktów i usług nie utrudnia więc podróży pasażerom podróżującym tym środkiem komunikacji. Dzięki temu mimo zaklejonych szyb widzą przez okna, w jakim miejscu znajdują się w danej chwili. Na tych dużych powierzchniach reklamowych często widać reklamy związane z egzotycznymi wyprawami, stacjami radiowymi, programami telewizyjnymi, produktami bankowymi, produktami spożywczymi, medycznymi i mnóstwem innych usług i produktów. Wachlarz możliwości pod tym względem jest nieograniczony, dlatego wciąż pojawiają się na autobusach nowe reklamy.

Nie tylko na zewnątrz

Innym sposobem wykorzystania pojazdów komunikacji miejskiej do zareklamowania określonych produktów jest umieszczenie reklam wewnątrz autobusów. Reklama w autobusach może pojawić się zarówno w postaci małych naklejek, banerów i plakatów umieszczanych na wewnętrznych szybach pojazdów. Oraz w bardziej medialnych, elektronicznych formach. Coraz częściej spotykamy się obecnie z promowaniem produktów i usług na umieszczonych wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej monitorach. Reklama w autobusach wyświetlana na monitorach czy telewizorach może pojawić się w postaci krótkich lub długich filmów. Co więcej, taki sposób reklamy powoduje, że na jednym nośniku może pojawić się kilka, kilkanaście bądź kilkadziesiąt reklam i to o zupełnie odmiennej tematyce.

Nie tylko reklama

Na ekranach pojawiają się również komunikaty specjalnie dla pasażerów, odnośnie zmian w komunikacji miejskiej, reklamy filmów wchodzących na ekrany kin, reklamy książek, produktów medycznych, produktów spożywczych, reklamy dotyczące rynku nieruchomości a nawet oferty pracy. Spotkać można również firmy reklamujące szkoły językowe, które w krótkich prezentacjach przedstawiają swoją ofertę, a niejako przy okazji zaznajamiają podróżujących z nowymi słówkami bądź sformułowaniami w obcym języku. Dzięki temu podróżujący komunikacją miejską mogą każdego dnia uczyć się języka obcego.

Wiadomości

Także stacje telewizyjne na odbiornikach LCD zamontowanych w autobusach mogą przedstawiać krótkie wiadomości, aktualności dania, informując podróżnych o wydarzeniach – szczególnie lokalnych, dotyczących miejscowości lub miasta. Komunikaty reklamowe prezentowane w ten sposób przykuwają uwagę pasażerów komunikacji, są doskonałym sposobem promocji. Relatywnie niska cena jak i sposób przedstawienia reklam powodują, że sposób ten jest wybierany przez coraz większą liczbę klientów. Niewątpliwą zaletą jest szeroki odbiór reklam przez duże grono potencjalnych klientów. Z komunikacji miejskiej korzysta duża część społeczeństwa, z dużą częstotliwością. Dojeżdżając do pracy, do szkoły, na uczelnię pasażerowie wykorzystują środki komunikacji miejskiej codziennie w dni powszednie, a często również w weekendy.

Reklama na autobusach - przykład

Nuda sprawi że każdy się zainteresuje

Reklamy wyświetlane w autobusach skierowane są przede wszystkim do tych osób. Krótkie filmy i prezentacje wyświetlane na nośnikach elektronicznych mogą również przykuwać uwagę osób podróżujących autobusami. Sporadycznie będąc dla nich nowością i swoistą ciekawostką. Reklamy w autobusach są świetnym sposobem na urozmaicenie podróży. Wybijają z codziennej szarej rzeczywistości i monotonni, wprowadzają koloryt a czasem odrobinę uśmiechu. Zdarza się, że na zamontowanych w autobusach monitorach pojawiają się również kawały. Reklama w autobusach jest również w dzisiejszych czasach alternatywą dla telefonów komórkowych, książek i tabletów używanych przez pasażerów jako atrybutów używanych podczas podróży po mieście.

Małe podsumowanie

Sukces tego sposobu promowania produktów i usług jest szczególnie zauważalny poprzez fakt, iż reklama w autobusach i reklama na autobusach zyskuje coraz bardziej na popularności. Coraz więcej firm korzysta z możliwości takiej prezentacji oferty. Cena wynajmu takich powierzchni reklamowych zależy zarówno od wielkości reklamy jak i często od rodzaju autobusu, na którym lub wewnątrz którego się znajduje oraz od długości i częstotliwości trasy, którą pokonuje pojazd. Cennik prezentowany jest klientom w ujęciu miesięcznym, często przedsiębiorstwa komunikacyjne przewidują zniżki za dłuższy wynajem.